Just another WordPress.com site

ÖZÜRÜM VAR….

von Mihrac Ural

ÖZÜRÜM VAR….

Mihrac Ural – 1 Ağustos 2012 / Çarşamba

Silahtan nefret ederim, siyasal yaşamım boyunca savaşa karşı barışı savundum… Ama özürüm var…

Elim hep kalem tuttu, binlerce makale onlarca kitap ve broşür yazdım beni elinde silahlı görürseniz sakın yanılmayın…Özürüm var.

İnsanlıkla örülü inanç algılarım, sevgi ve barışla ve ben, tarihin gelmiş geçmiş tüm ideolojileri bir yana daha çok bu değerlere bağlıyım, ama ölüm kültürüne karşı yaşamı savunmak için … Özürüm var.

Tutkularım var, ağır sever, yoğunlukla bağlanırım… Sadakatle sarıldığım değerlerim var, tüm barışçıl ve insancıl merkezlidir ama silaha sarılırsam biliniz ki … Özürüm var.

İçinden çıkıp geldiğim halkımın kimlik hakları için diyalogu, barışı yasal imkanları esas almaya çalıştım, yolum hep kesildi ötelendim, şiddetten nefret ederim zayıfların işidir derim ama baskının yaşamı yok edeceği yerde… Özürüm var.

Bugün özürüm çok daha büyük. Halkıma, bölge halklarına ve barışına, inançlara amansızca tecavüz etmeye kalkışanlar var. Emperyalistler kadar bölgedeki kukla yönetimleri Katar’ından Suudi’sine Erdoğan yönetimine kadar cinnet geçirmiş olarak saldırıyorlar. Tarihin en kapsamlı mali ve askeri desteğiyle eli kanlı şebekeleri besleyip halkımın üzerine anavatanımın üzerine salıyorlar. Ölüm her yerde kol geziyor. Kaçırılanların özgürlüğü için fidye toplamakta acze düştü aileler, şehit üzerine şehit ekleniyor. İnsafsızlığın, vicdansızlığın her türü yarış halinde.

Barış ölüm üzerine ölüm yaşıyor…

Barış, yarı baygın halde, ölüme doğru giderken elini uzatmış yardım bekliyor. Bazen barışçıl olmak işte böyle silaha sarılmaya kadar uzanıyor… Özürüm var.

Hedef belirlemişler, halkım toplu kıyıma uğratılacak, toprakta mezarları bile bırakılmayacak. Tehdit üzerine tehdit, kıyım üzerine kıyım düğüm düğüm örülerek geliyor. Bir de üstüne üstelik mezar sessizliğiyle izleyenlerin hali var ki, o beni katlediyor… Özrüme özür katıyor…

Çağrım olacak her vicdan sahibi insana, kıyım kapıda… Önlem al, komşunu, dostunu koru, yaşamı inkarsız, ötekileştirmesiz koru, çünkü dengenin esası budur. Gerisi kaos, kıyım ve yıkımdır. Bizden bunu istiyor şer güçleri bunun için de eli kanlı şebekelerini salmış sonuçları bekliyor. Böylesi bir koşulda savunma hakkı olur insan yaşam için her şeye sarılır, Özrü olur… Benim de özrüm var dostlarım…

Kimse beni yanlış anlamasın, bir ölüm kalım savaşının orta yerindeyim. Dış müdahalenin bölgemizi barut fıçısına çevirdiği, bununla da yetinmeyip ateşe verdiği bir koşulda, saflarını sıklaştırıp sonuna kadar mücadele etmemenin ağır vebali olduğuna inanıyorum. Bunun için hazırlık yapmayanları, hazırlık yapmayı abartılı bulanları şiddetle kınıyorum ve bu koşullarda silaha sarılmamın özrü olduğunu belirtiyorum.

Özürüm var okurlarım dostlarım. Bundan dolayı yazılarımda aynı sıklıkla ulaşmayabilir ama ölüme karşı yaşam için, savaşa karşı barış için mücadelenin orta yerinde, dağlarda, vadilerde, ovada ormanlıkta elde silah halkımın yaşam hakkını savunuyorum….

Özür dilerim …. Özürüm var… —

Kommentar verfassen

Schlagwörter-Wolke

